شازده کوچولو

تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای.

شازده کوچولو

تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای.

پیچک

اگه یه آدم مثل محکمترین درخت باشه

اگه پیچک زیبا‌ترین گیاه دنیا باشه

بازم

جنس بعضی از محبت‌ ورزیدنا،

مثل یه گیاه رونده است که از نوک انگشتای پای درخت جوونه می‌زنه وآروم آروم بالا می‌اد دور مچ پاش می پیچه ،روی تنش پیچ وتاب میخوره بعد به زیر گلوش نزدیک می‌شه و محک در آغوش می‌گیردش


همونطوری که داره از سرش بالا می‌ره، چنان دور حلقش خودشو محکم می‌کنه که درخت دیگه چاره ای جز این نداره که دستشو حائل بین حلقش و پیچک کنه تا جای انسداد تنفسشو باز کنه

گاهی اوقات پیچک محبت تا مرز حلق آویز شدن درخت پیش می‌ره

اون وقت درخت فکر می‌کنه با تمام ریشه های عمیقش توی زمین، بازم از یه مشت نقطه ضعف ساخته شده که بدون حمایت و مراقبت پیچک نازک، هیچ کاری از دستش برنمیاد. بی اون حتما از بی محبتی می میره

ولی پیچک که این چزا رو نمی فهمه فقط می پیچه و می پیچه و می پیچه بدون اینکه حالیش باشه فقط داره یه راه تنفس و بند میاره



دلم گرفت از آسمون

هم از زمین، هم از زمون

تو زندگیم چقدر غمه

دلم گرفته از همه

ای روزگار لعنتی

تلخه بهت هر چی بگم

من به زمین و آسمون

دست رفاقت نمی دم

                               (معین)

لینک دانلود

نظرات 5 + ارسال نظر
مرضیه دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ب.ظ http://www.bglife.blogsky.com

میثا داری از وحشیانه محبت کردن میگی؟ از بد جور خواستن آدما؟
من درست گرفتم؟
کاش یاد بگیرن هر کسی رو به سبک همون آدم دوست داشته باشن نه به سبک خودشون

آرشمیرزا دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام
شرمنده ام هوارتا که موقع اون پستی که مربوط به من بود مهمون داشتم و نشد بیام بترکونم

عادلمو از طرف من ببوس.


آوا سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:26 ق.ظ

اون زمانی که اون پیچک میره
که ریشه رو خشک بکنه
که مجبور بشی واسه
نجات خودت ریشه
رو بسوزونی....
یاحق...

ناهید خانومی سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

مثل فیلم قرمز ؟!

وانیا سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ

میترسم از این محبتااااااااااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد