شازده کوچولو

تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای.

شازده کوچولو

تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای.

شازده کوچولوها



اگزوپری تو صفحه آخر کتاب شازده کوچولو میگه:اگه یه روزی یه جای دور یه پسر بچه رو دیدید که موهاش طلایی بود جواب سوالات و نمی داد وقتی خودش چیزی می پرسید تا به جوابش نمی رسید دست بردار نبود حتما به من خبر بدهید که شازده کوچولو برگشته.. 

من امروز شازده کوچولو رو دیدم البته نه یه دونه  من امروز ۲۲تا شازده کوچولو دیدم 

البته نه اینکه فکر کنید تو صحرای داغ آفریقا گیر افتاده بودما، نه! 

امروز وقتی توی خیابون در حال قدم زدن بودم یه اتوبوس دیدیم که ۲۲ تا شازده کوچولو رو سوار کرده بود . شازده کوچولوها توی ماشین آوازهایی می خوندن که توش ستاره و آسمون زندگی می کرد،بعد بلند بلند می خندیدن و کف می زدن،

راستی همه شازده کوچولوها لباسای یه رنگ و یه شکل تنشون بود اولش با خودم گفتم چه خوشگلن ولی فوری یاد درخواست اگزوپری افتادم خواستم همونجا توی خیابون قلم و کاغذ دستم بگیرم و براش بنویسم


"جناب آقای اگزوپری عزیز 

سلام  

من اینجا، توی یکی از شهرهای ایران یه عالمه شازده کوچولو دیدم که می خندیدن و نقاشی هایی که از یه گوسفند توی جعبه کشیده بودن با یه شاخه گل سرخ تو دستاشون بود ولی گلاشون تجیر نداشتن خیالتون راحت باشه گل سرخ مغرور شازده کوچولو هنوز زنده است و گوسفندی که تسمه براش نکشیده بودین اونو نخورده. راستی همه شازده کوچولوها موهاشون طلایی نیست ولی موهای همشون خیلی قشنگه.

 

وقتی اتوبوس حامل شازده کوچولوها داخل یه ساختمون پیچید که روش نوشته شده بود"مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست" یهو یادم اومد که فرستادن نامه فایده ای نداره چون اگزوپری   سالهاست که مرده.

نظرات 13 + ارسال نظر
کیامهر سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ

همیشه تصورمون از این بچه ها
بچه های غمگین موهای کثیف و لباسای پاره است
خدا رو شکر که واقعیت همیشه اینطور نیست

خیلی خوب نوشتی میثا
اینو بی تعارف میگم
اگه به عنوان یه داستان نگاهش کنیم
هم تاثیر گذار بود
هم کشش داشت تا تهش
هم شوک خوبی اخرش بود ( البته قابل حدس بود )
کلا خوب پرداخته بودی به موضوع

مرسی کیا جان
واقعیتش اینه که میشه اسم یه داستان روش گذاشت چون روایت واقعی نبود تخیل و حقیقت با هم قاطی شده بود.
بازم مرسی
تعریفتون کلی بهم اعتماد به نفس داد
الان این شکلی شدم

کورش تمدن سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:41 ب.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
منم با حرفهای کیا و تعریفی که از پستت کرد موافقم یعنی منم همون تعریفا
منم چند وقت پیش قسمتی شد و در خدمت این فژشازده کوچولو ها بودم.نمیدونی چقدر بچه های نازنینی بودن.هرچی بگم کمه.نظر من خیلی عوض شد.اصلا اونجوری که ما فکر میکنیم به کمک ما نیاز ندارن

نخیر کوروش خان
هرکی خودش باید تعریف کنه به تعریف کیا چی کار دارید؟

آره واقعا نازنینن و هر کسی ببیندشون عاشقشون میشه حتی سنگدلتربن و دغلباز ترین آدمها هم کمکهای کلونی به این جور بچه ها می کنن
و لی بزرگترین خلا زندگی این بچه ها عشقه عشق پدرومادر که تا آخر دنیا ازش محروم باقی می کونن

star سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ

salam rastesh man hamishe khamosham vali indafe enghade khob neveshti ke dos dashtam like bezanam

مرسی از محبتتون star عزیزشما محبتت ذارید
برام باعث افتخاره که مطالبمو می خونید

امید صیادی چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ق.ظ http://ommidvar.blogfa.com

دورود /

نمیدونم .. خیلی دل خوشی از این دنیایی که این تاریخش قسمت حضور ما شد ندارم . ای بسا مرحوم اگزوپری به مراتب خوش شانس تر از ما و شازده کوچولوهای اطرافمون بود که یه جوری رفت که هنوز که هنوزه بعد نیم قرن هیچ اثری ازش پیدا نیست . کسی چمیدونه .. شاید گوسفند توی جعبه خودش بود !!


وقت خوش ././././././././././././.

امییییییییییید
عریرم جرا عصبانی هستی؟
یه کمی آرومتر
پاشو برو یه لیوان آب خنک بخور بهتر شی
تا اون موقع جای سیلی ها از رو صورت من و اگروپری مرحوم و این شازده کوچولوی طفلی هم شاید از بین رفت
پاشو !!!

دلارام چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ق.ظ http://delaramam.blogsky.com

همه شازده کوچولوها دوست داشتنی اند .منم به این ایمان دارم . چون دلهای پاکی دارن و دنیاشون رنگیه ، بی دغدغه میخندند و شادی میکنند .

واقعا دوست داشتنی اند دلارام جون
ولی مطمئنم دنیای درونشون خیلی با کوکی های ما فرق داره

سفیدبرفی چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ب.ظ http://manoharfhayedelam.blogfa.com/

شازده کوچولوهایی که همشون فرشته اند...
دلنشین بود میثا جان

آره مثل فرشته های کوچیکی که به نظر نمی رسه خدا همین طوری روی زمین رهاشون کرده ولی آرزوها و دعاهای ما حتما به آسمون میرسه
خدا هیچ وقت تنهاشون نمی ذاره.

آرزو بانو چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:05 ب.ظ http://anahita718.persianblog.ir/

اونقدر شازده کوچولوها خوشحال میشن یه روز ببریشون پیتزا بخورن اونقدر خوشحال می شن بغل بشن اونقدر خوشحال می شن دستشونو یکی تو خیابون بگیرن.به هرچی که تو زندگیم آرزو دارم اگه نرسم به این میرسم که یه شازده کوچولو بزرگ کنم قول می دم شازدهئ کوچولو.

گلی پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:28 ق.ظ http://myoutbox.blogfa.com/

از نوشته ی قشنگ تو که بگذریم ، همیشه یه چیز خیلی دلمو به درد میاره، آخرین پرواز اگزوپری...

ناهید خانومی پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:14 ب.ظ http://1doostjoon.blogfa.com/

خدا رو شکر لااقل مرتب و تمیز بودن و از همه مهمتر شاد بودن و شعر میخوندن .

کیانا جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

خیلی وخته درمورد این بچچه ها یه چیزی توو ذهنم هس ، دعا کن بشه میثا دعا کن برام ...

بلوط شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ب.ظ http://balootesakht.blogfa.com

عالی بود...
من شازده کوچولورودوست داشتم ...کتابشو ودارم
اما این شازده کوچولوهای شمارو بیشتر...
عمرکوتاهی است اززندگیم که باآنها زندگی میکنم ...
اما هرگز نخواستم به اگزوپری نامه ای بنویسم..
شاید حتی اگر زنده بودهم نمی نوشتم این شازه کوچولوها اینجا قشنگن ....ومن قشنگی نگاه وخنده های تلخشان رابرای خودم دوست دارم ....

کاش دنیا خالی ازاین شازده ها میشد !!!!

دختر نارنج و ترنج جمعه 25 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ق.ظ http://toranjbanoo.com

شازده کوچولوهای زیبا..... آره! موهای همه شون قشنگه... نرم و براق و پر از زندگی......

محبوب یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ http://mahboobgharib.blogsky.com

عزیزم ... عزیزم ...
خیلی خوب بود این پست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد