شازده کوچولو

تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای.

شازده کوچولو

تو مسئول همیشگی آن می شوی که اهلیش کرده ای.

جاودانه ها

 

 

اگه بخوام یکی از صداهایی و که عاشقانه دوستشون دارم نام ببرم حتما یکی از اونا"عارف" هست و دیگری "فرامرز اصلانی". 

صدای "عارف" در آهنگ"دیشب خواب تورا دیدم" یکی از زیباترین ملودی هایی ست که می تونم حتی توی خوابم بشنومش. 

این حس، زمان تبلور سایه های بلوغ با آهنگ"سلطان قلبها"به اوج خودش رسیده بود تا اینکه چند سال پیش برای اولین بار دیدمش و جمله ای و سالها تکرارش کرده بودم و به خودش گفتم. 

وقتی گفتم"به نظر من این آهنگها سالهاست که با مردم ایران زندگی کرده و برای ابد توی ذهن و دل مردم خونه داره. هنوزم میشه با این آهنگا عاشق شد" 

چشماش نمدار شد ولبخند رضایت دوست داشتنی روی لباش نشست. سرم و در آغوش کشید وگفت:"مرسی دخترم" 

سپاسگزاری از صاحب صدایی که دوسش داشتم برام هدیه فوق العاده ای بود  

 

 

تا اینکه مسیر چند ساعته سفر هفته گذشته سرخوشی آشنایی دوباره ای رو با صدای ماندگار"فریدون فرخزاد" در ذهنم جاودانه کرد  

فکر می کنم علاوه بر زیبایی و لطافت این صدا، خوش سلیقگی "هادی" عزیز هم برای انتخاب آهنگهامزید بر علت شد تا خاطره خاکستری رفتن بهنود و توی پیچ و خم های هراز کم رنگ تر کنه 

 

اولین باری نبود که این صدا رو می شنیدم ولی وقتی ناخواسته برای چندمین بار از "هادی " خواستم تا آهنگ و تکرار کنه حس قریبی و که ماهرانه  وجودم به بازی گرفته بود لمس می کردم.  

 

پخش برنامه مستندی ار  از کانال " من و تو 1" بهانه ای شد برای یادآوری صدای ماندگار و جاودان "فریدون فرخزاد " و آپلود یکی از زیباترین آهنگهاش با نام "آبشار" 

باشد تا سپاسی باشد برای یکی از صداهای جاویدان ایران.

روحش شاد  

 

آهنگ شب من با صدای فریدون فرخزاد 

آهنگ اومدی با صدای فریدون فرخزاد 

آهنگ درووانمی کنم با صدای فریدون فرخزاد

نظرات 11 + ارسال نظر
مازیار یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:38 ب.ظ

ای بشکنه این دست که نمک نداره

دیگه چرا؟
آهنگای فرخزاد و که تو رایت نکرده بودی

دلارام یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:02 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

انگار اون روزها شاعرها با دل و جونشون میسرودند که اینجوری هنوزم که هنوزه به دل میشینه . حتی بعضی از نوجوونهای این نسل هم عاشق آهنگهای قدیمی هستن .
برای من که آهنگهای قدیمی یه چیز دیگست . توش یه جادویی هست به نظرم .

به شدت باهات موافقم دلارام جان
خیلی زیبا گفتی واقعا توی این شعرای قدیمی یه جادوی عجیب هست که باعث میشه سالیان سال زنده بمونه

وانیا یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ب.ظ

مرسی میثا از این همه آهنگ و خاطره که زنده کردی

کیامهر دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ق.ظ

زندگی فرخزاد پر است از نامرادی و ناملایمت
هیچ وقت اونطور که باید شناخته نشد و جدی نگرفتنش
تا وقتی که کشته شد
دوستش دارم

کاملا درسته
البته ما ایرانیا عادت داریم با مرگ هر آدم بزرگی یهو تو بوق و کرنا کنیمش.
من هم خیلی دوسش دارم

آوا دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:30 ق.ظ

دارم گوش میدم آهنگارو
مرسی میثا بانووووو
یاحق...

امیدوارم خوشت بیاد آوا جان

مازیار دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ق.ظ

بابا عصبیییی
هیچی بابا شوخی کردم اعصبی اعصبی اعصبی هاهاها

هاله دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ب.ظ http://assman.blogsky.com

آهنگای قدیمی زنده ترن ..

آره هاله جان
چون زمانی که این آهنگا ساخته می شد هیچ وقت برای همون زمان خاص نمی ساختنش. برای همه نسلهای روز و آینده ساخته میشد نه مثل آهنگای خوشگلا باید برقصن که امروز ساخته میشه و دو روز بعد خسته کننده است

کورش تمدن دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
عارف و فرامرز که فوق العاده هستن ولی قسمت نشده زیاد آهنگهای فرخزاد رو گوش بدم.متاسفانه برنامه اونروز من و تو رو هم از دست دادم
سلام ما رو هم میرسوندی به عارف خان

سلام
خوشحالم که با من هم عقیده اید کوروش خان
من فول آهنگای فرخزاد و دارم خیلی قشنگن اگه خوشتون اومد می تونم برای شما و بچه های دیگه ایمیل کنم.
من اون روز سلام تمام ایرانیا رو به عارف رسوندم کوروش خان

هاله بانو دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ http://halehsadeghi.blogsky.com/

خوشم می یاد خوش سلیقه ای ...
فرخزاد رو راستش اصلا گوش نمی دم فکر کنم باید با این سه تا اهنگ تو شروع کنم

قربونت برم من هاله جان
اگه خوشت اومد بهم بگو تا بقیه آنگاشو برات ایمیل کنم. واقعا خوشگلن.

مامانگار دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:14 ب.ظ

...توی این برنامه ناگفته هایی رو شنیدیم که باورش سخت بود...بسکه همیشه اورو به رگبار بهتان بسته بودند...
...واقعا تا چه حد میشه واقعیات رو وارونه نشون داد..
..مرررسی میثاجان...حال غریبی داشت پستت..

سلام مامانگار جون
واقعا خیلی حیفه که ما آدمای بزرگی رو مثل فرخزاد بعد از مرگشون می شناسیم واقعا حیفه.
مرسی آره واقعا حال و هوای خودم هم حال وهوای غریبی بود موقع نوشتنش.

دختر نارنج و ترنج یکشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

چه هم سلیقه ایم میثا!
منم عاشق عارف و فرامرزم.. اتفاقا همین پریشب به داداشم گفتم آلبوم کامل عارف رو برام بیاره...
صداش جادو می کنه...
فریدون رو راستش زیاد نشنیدم آهنگاشو. اما الان اینایی که شما گذاشتی گرفتم. مرسی عزیزم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد